The Greenberg Rapid Review. A Companion to the 7th Edition
L. I. Kranzler.

Autoři: P. Haninec
Vyšlo v časopise: Cesk Slov Neurol N 2011; 74/107(2): 210

Souhrn

Thieme Stuttgart, New York, 2000, Rüdigerstrase 14, D 70469, Stuttgart, Germany, 333 Seventh Avenue, New York, NY 1001, USA

ISBN 978-1-60406-366-0, cena 79,95 EUR

Kniha má celkem 568 stran. Jde čistě o výukový materiál navazující na 7. vydání oblíbeného přehledu neurochirurgie od Greenberga. Tato kniha na podkladě sofistikovaných a velmi dobře zpracovaných testů umožňuje hodnocení vědomostí čtenáře po studiu výše uvedeného přehledu. Testy jsou perfektně vypracovány, mají logické uspořádání a vhodně navazují na jednotlivé kapitoly přehledu. Čtenář si může ověřit také to, zda údaje, které si zapamatoval, jsou ty podstatné. Obě knihy společně vytváří harmonický celek. Orientace v samotných testech a odpovědích je velmi přehledná. Například odpověď na otázku p. 2:145mm tak, jak je označena v testech, nalezneme v knize Greenberg: Handbook of Neurosurgery, 7th Edition, na straně 2, a to 145 mm od vrcholu strany. Takto je možné velmi rychle v případě potřeby a pro správnou kontrolu, nalézt odpověď. Domnívám se, že tato kniha zvýší výtěžnost vědomostí, které jste získali čtením sedmého vydání Greenbergova přehledu neurochirurgie.

Kniha je určena především neurochirurgům, kteří si chtějí udržet současné znalosti v oboru a také se chtějí přesvědčit o tom, kolik si těchto znalostí uchovali a v jaké kvalitě. Přínosná však je i pro konzervativní obory, a to především pro neurology, ale také pro další lékaře, kteří chtějí mít přehled o indikacích a způsobech chirurgické léčby u řady neurochirurgických diagnóz.

prof. Pavel Haninec

Detská neurológia Neurochirurgia Neurológia

Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie