#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Etické aspekty psychiatricko-psychologickej praxe v problematike sexuálného zneužívania detí


Etické aspekty psychiatricko-psychologickej praxe v problematike sexuálného zneužívania detí

Na dvoch kazuistikách poukazujeme na morálne etické a právne problémy a vnútornékonflikty, do ktorých sa môže dostať lekár či psychológ pri práci s klientom či systémom dopúšťajúcim sa sexuálneho zneužívania dieťaťa. Poukazujeme na nutnosť interdisciplinárnej spoluprácemimo medicínskeho rámca.

Klíčová slova:
sexuálne zneužívanie, morálka, etika.


Ethical Aspects of Psychiatric and Psychological Practice asRegards Problems of Sexual Abuse of Children

Based on two case-records the author draws attention to moral, ethical and legal problems andinternal conflicts which may be encountered by physicians or psychologists during work witha client or system involved in sexual abuse of children. Attention is drawn to the necessity ofinterdisciplinary collaboration beyond the framework of medicine.

Key words:
sexual abuse, morale, ethics.


Autoři: A. Imrišková;  R. Mathé
Působiště autorů: Psychiatrická nemocnica Veľké Zálužie, Katedra psychológie FF UK, Bratislava
Vyšlo v časopise: Čes. a slov. Psychiat., , 2002, No. 1, pp. 5-7.
Kategorie: Články

Souhrn

Na dvoch kazuistikách poukazujeme na morálne etické a právne problémy a vnútornékonflikty, do ktorých sa môže dostať lekár či psychológ pri práci s klientom či systémom dopúšťajúcim sa sexuálneho zneužívania dieťaťa. Poukazujeme na nutnosť interdisciplinárnej spoluprácemimo medicínskeho rámca.

Klíčová slova:
sexuálne zneužívanie, morálka, etika.

Plné znenie tohto článku nie je v digitalizovanej podobe.
V prípade záujmu kontaktujte NTO ČLS JEP, ktoré vám môže poskytnúť sken časopisu.

Štítky
Adiktológia Detská psychiatria Psychiatria
Prihlásenie
Zabudnuté heslo

Zadajte e-mailovú adresu, s ktorou ste vytvárali účet. Budú Vám na ňu zasielané informácie k nastaveniu nového hesla.

Prihlásenie

Nemáte účet?  Registrujte sa

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#