Enalapril-induced cough is associated with non-severe heart failure


Autoři: T. Sadanaga;  M. Yoshimura;  T. Sakamoto;  H. Sumida;  H. Ogawa
Vyšlo v časopise: Čas. Lék. čes. 2008; 147: 545
Kategorie: Vybrané souhrny

Enalapril-induced cough is associated with non-severe heart failure

Int. J. Cardiol., 2008 (Epub ahead of print)

Kašel indukovaný enalaprilem je spojen s méně závažným srdečním selháním

Incidence enalaprilem indukovaného kašle byla hodnocena u celkem 199 nemocných s městnavým srdečním selháním. Výskyt kašle byl častější v e třídě I a II (28 %) než ve třídě III (4,1 %, p < 0,01) a třídě IV (0 %, p < 0,01). Hladina natriuretického peptidu byla nižší ve skupině s kašlem než bez něj (170 Ī 107 vs. 538 Ī 637 pg/ml, p < 0,01).

Resumé: Incidence enalaprilem indukovaného kašle je nízká u pacientů s těžkým městnavým srdečním selháním a kašel může být takto markerem lehčího stupně srdečního selhání.

MUDr. Petr Čáp, PhD.

Oddělení klinické biochemie, hematologie a imunologie

150 30 Praha 5, Rentgenova 2

fax: +420 257 272 965, e-mail: petr.cap@homolka.cz


Štítky
Adiktológia Alergológia a imunológia Angiológia Audiológia a foniatria Biochémia Dermatológia Detská gastroenterológia Detská chirurgia Detská kardiológia Detská neurológia Detská otorinolaryngológia Detská psychiatria Detská reumatológia Diabetológia Farmácia Chirurgia cievna Algeziológia Dentální hygienistka

Článok vyšiel v časopise

Časopis lékařů českých


Najčítanejšie v tomto čísle

Tejto téme sa ďalej venujú…


Prihlásenie
Zabudnuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte sa

Zabudnuté heslo

Zadajte e-mailovú adresu, s ktorou ste vytvárali účet. Budú Vám na ňu zasielané informácie k nastaveniu nového hesla.

Prihlásenie

Nemáte účet?  Registrujte sa